Start > Sv > Nyhetsarkiv
Nyheter
För äldre nyheter se
Nyhetsarkivet...



Hidja på Autosport International 2007

Aston Martin Rally GT med RallyComp 300
Historisk Ford Escort med RallyComp 300

 

Nicky Grist väljer RallyComp...

Efter att ha tävlat inom eliten i WRC under ett flertal år bestämde jag mig för att starta upp ett företag som säljer rallyprodukter av hög kvalitet.

Efter att noga ha granskat och senare använt Hidja tripmätare visste jag att det var en utmärkt produkt som mitt företag behövde sälja. Hidja's sortiment erbjuder något för alla vad det gäller pris, och även vilka funktioner användaren kräver i mätaren. Från den minsta modellen RallyComp 100 upp till den innehållsrika RallyComp 300 kan även den kräsne rally co-drivern känna sig nöjd. Mätarna är även de mest lättanvända med hjälp av den interaktiva LCD-displayen. Köper du en Hidja mätare kommer du inte att bli missnöjd!

/- Nicky Grist/
 

 

Seger för Oreca och Hidja i Frankrike!

Den 29:e upplagan av Lyon-Charbonnieres rallyt, första asfaltsrallyt i franska mästerskapet, var en succé för Nicholas Bernardi i sin Porsche GT3 Rally Oreca och Hidja.

Bernardi styrde hem segern i Grupp N med sin Porsche GT3 Rally Oreca och slutade 7:a totalt, precis efter WRC och S1600 bilarna!
Porsche GT3 Rally Oreca har valt att köra med Hidja RallyComp 300.

Det här var ett första test för Oreca som nu vet att deras Porsche GT3 är att lita på och kommer att kunna prestera toppresultat med Oreca´s sammansättning av ett rally kit där Hidja RallyComp 300 ingår.

CB.PHOTOS Tel : 0033 426 656 726

 

Team Patrik Sandell väljer RallyComp 300!

Patrik Sandell och Emil Axelsson väljer RallyComp 300 för sin JWRC-satsning. Mätaren monteras i teamets Renault Clio Super 1600. Första tävling blir Svenska Rallyt och vi önskar lycka till!
http://www.patriksandell.com

 

Team Oscar racing väljer RallyComp 300!

Under helgens bilsportmässa i Älvsjö, Stockholm, tillkännagavs att Subaru Dealer team sweden gör den största satsningen någonsin inom rally. Team Oscar racing, Oscar Svedlund och Björn Nilsson, kommer att köra en Subaru Impreza under 2006 i ett flertal både nationella och internationella tävlingar. Vi på HIDJA är också mycket glada över teamets förtroende och att de valt att använda RallyComp 300 i denna stora satsning. Bilder på bilen och mätarmontaget från Bilsportmässan 2005. 

 

Team Mats Jonsson väljer RallyComp 300

Team Mats Jonsson har under 2005 testat RallyComp 300 under tävlingar i Sverige.
Mats Jonsson och Johnny Johansson:

"Det är kul med utveckling inom rally och efter att vi testat nya rallymätaren RallyComp 300 har vi bestämt oss för att köra med den."

Vi på HIDJA tycker att det är jättekul att teamet var mycket intresserade från början och nu väljer att byta ut sin nuvarande tripmätare till en RallyComp 300.

Hemsida: www.matsjonsson.com

 

SLC final i Mantorp

Finalen i SLC kördes på Mantorp den 14-15 Oktober. Vädret var bra med mycket sol och inte alltför kallt i luften. X-racing som har en RallyComp 300 installerad i deras Porsche 944 med startnummer 944 fick problem med ett oljeläckage efter halva racet, men lyckades laga läckaget. Därefter kördes bilen fram till 20:00 då en stötdämpararm gick av, föraren trodde först att det var en punktering men när bilen kom i in i depå för kontroll lossnade hjulet när man lyfte upp bilen. Bilen gick då inte att reparera men slutade ändå på en 19:e plats av 39 bilar. Just nu laddar teamet för 2006, mer info kommer...

 

Ny produkt!

Vi på HIDJA är glada att kunna presentera RoadComp 300 som är en ny produkt i -Comp familjen. RoadComp 300 är en mätare avsedd för vägmätning och vägarbete. RoadComp förenklar arbetet för användaren och erbjuder ett tillförlitligt verktyg under lång framtid till ett konkurrenskraftigt pris. Kunder har redan installerat och börja använda RoadComp och är mycket nöjda.

Läs mer här...

 

Mats och Johnny åter svenska mästare!

Ett stort grattis säger vi till Mats Jonsson och Johnny Johansson som vann Rally-SM 2005. Även om teamet varit med om detta förr var de mycket nöjda med årets resultat när vi gratulerade till segern. Men det räckte inte bara med SM, de vann även Supercupen och cupen var avgjord redan innan sista tävlingen kördes. I teamets Ford Escort WRC sitter numera en RallyComp 300 installerad som har hårdtestast under senaste tävlingarna för att slutligen säkerställa funktionen under tävlingsförhållanden.

Se teamets egen hemsida för mer information : www.matsjonsson.com

 

Tommi Mäkinen Racing testar RallyComp 300

Tommi Mäkinen, den flerfaldige rallyvärldsmästaren, driver Tommi Mäkinen Racing (TMR). TMR finns i Finland och tillverkar rallybilar och säljer tillbehör. Hos TMR finns mycket erfarenhet och kunnande från många år i rallyvärlden och vi är mycket glada över att TMR har visat så stort intresse för RallyComp 300-instrumentet och låtit testa det i sina rallybilar. TMR har nu tillsammans med professionella co-drivers testat RallyComp 300 under några månader och de är mycket nöjda med resultatet.

Hemsida : www.tommimakinen.net

 

Experimentbåt tar hjälp av nya BoatComp 100



Fritiof Huldén heter innovatören och konstuktören av ett spännande och imponerande båtprojekt. Fritiof berättar att han fick tag på ett par begagnade turbinmotorer, som såldes ut av försvaret till ett bra pris. En båt av modell SeaRay införskaffades också och orginalmotorn (en 5 liters V8) demonterades, för att sen ersättas av en ny turbinmotor.
Den nya motorn krävde en hel del anpassning som framflyttning av bränsletanken, anpassning för insugsluft och mycket ny el- och rördragning. Motorn kommer ursprungligen från en helikopter och ger 500 hk. Det är dubbelt så mycket effekt som orginalmotorn ger, dessutom väger turbinmotorn mindre än originalmotorn.
Nackdelen med turbinen är att den drar mycket bränsle och väsnas en hel del. Därför har Fritiof även bygg en ljuddämpare med inspiration från ett flygplan för att gömma den ljuddämpare och värmesköld som krävs. Intrimmning av motor och drev underlättas genom att Fritiof installerat en BoatComp 100 för att främst lättare kunna se förbrukningen vid olika inställningar och varvtal.


Fritiof räknar med att tjäna in kostnaden för BoatComp mätaren ganska snabbt genom lägre bränsleförbrukning. Diesel är det drivmedel som används idag, men motorn kan köras på andra bränslen och Fritiof siktar på etanol som drivmedel för att få den mest fisk-vänliga båten i Vänern.
Anmäl gärna ditt intresse om du är intresserad av bränsle-mätning eller har frågor, genom att skicka ett e-mail till: david.andersson@hidja.se

 


Hem | Produkter | Beställ | Kontakt | FAQ | Om HIDJA | Referenser | Köpvillkor | Bilder | Länkar | Samarbetspartners
Copyright HIDJA AB Sweden 2005-2010, all rights reserved